شماره تماس : 0912 0 750 450
www.Anis.ir
  • خانه
  • مقالات
  • بررسی شرح وظایف واحد حسابداری به‌صورت هفتگی

بررسی شرح وظایف واحد حسابداری به‌صورت هفتگی

دسته‌بندی:

حسابداری

تاریخ انتشار:

1403/05/18

بررسی شرح وظایف واحد حسابداری به‌صورت هفتگی

بررسی شرح وظایف واحد حسابداری به‌صورت هفتگی

دسته‌بندی:

حسابداری

تاریخ انتشار:

1403/05/18

وظایف حسابدارها به‌صورت روزانه، هفتگی و ماهانه تقسیم می‌شوند. زمانی که وظایف هفتگی مشخص باشند، وظایف روزانه راحت‌تر مشخص خواهند شد. برای مثال اگر باید در یک هفته مغایرت‌های بانکی را بررسی کنید، این وظیفه نیاز به دو روز بررسی خواهد داشت. به‌این‌ترتیب با آگاهی از ۴ کار حسابداری که هر هفته باید انجام دهید، وظایف روزانه شما نیز مشخص می‌شوند.

1. بررسی مغایرت بانکی؛ یکی از موارد شرح شغل حسابداری

مغایرت‌های بانکی، یکی از اصلی‌ترین چالش‌ها برای هر حسابداری است. به‌زبانی‌ساده‌تر تطابق بانکی یا بررسی مغایرت بانکی به این معناست که مقدار سرمایه‌ای که روی کاغذ‌ها وجود دارد، در حساب بانکی نیز موجود باشد. صورت‌های بانکی به‌صورت ماهانه ارسال می‌شوند که 30 روز بین بررسی مغایرت‌ها فاصله خواهد افتاد. توصیه می‌شود مغایرت‌های بانکی را به‌صورت هفتگی بررسی کنید یا یک سند مغایرت بانکی را به 4 بخش تقسیم کنید و در طول 1 ماه انجام دهید. علاوه‌بر این، یکی از شرح وظایف کارشناس مالی و حسابداری، بررسی انواع صورت های مالی شرکت و تحلیل آن‌هاست.

2. وظایف یک حسابدار چیست؟ پرداخت به تامین‌کننده برای حفظ حساب‌ها

برای پرداخت به تأمین‌کنندگان نیاز به سیستمی منظم دارید که این کار برای نگه‌داشتن حساب بدهی‌ها و حفظ شهرت اعتباری ضروری است. هر تأمین‌کننده شرایط پرداخت متفاوتی دارد؛ برخی ممکن است ۳۰ روز فرصت بدهند، اما برخی دیگر پرداخت فوری نیاز دارند.

اگر فقط در اول ماه پرداخت کنید و بعد فاکتوری با نیاز به پرداخت فوری دریافت کنید، ممکن است تأمین‌کننده حساب شما را مسدود کند یا خدماتش را متوقف کند. پرداخت‌ها نباید روزانه انجام شود چون گیج‌کننده و زمان‌بر است. بهترین روش پرداخت هفتگی است؛ زیرا هم پرداخت‌ها به موقع انجام می‌شود و هم دفتردار شما با تراکنش‌های بیش از حد روبه‌رو نمی‌شود. به‌این‌ترتیب در انتهای سال مالی حساب‌های شما نظم بیشتری خواهند داشت.

3. بررسی شرح وظایف حسابداری در بخش مدیریت رسید و پرداخت‌ها

برای جلوگیری از دریافت یادداشت «گذشت از موعد»، باید رسید مشتریان به‌موقع ارسال شود. ارسال روزانه ایده‌آل است، اما ارسال‌های هفتگی گزینه بهتری محسوب می‌شود. هر زمانی که برای ارسال انتخاب می‌کنید، حتما تاریخ دقیق پرداخت را مشخص کنید. همچنین مهم است که هیچ‌گاه صورت‌حساب‌ها را قبل از ارسال همه رسیدها نفرستید تا برای مشتری سوال‌های بی‌پایان ایجاد نشود.

4. وارد کردن انواع تراکنش‌های مالی و حسابداری به‌صورت هفتگی

پرداخت‌های تأمین‌کننده و رسیدهای مشتریان بخش عمده‌ای از تراکنش‌ها را تشکیل می‌دهند، اما تراکنش‌های دیگری مانند پرداخت‌های مستقیم، بهره و هزینه‌های بانکی نیز وجود دارند. این تراکنش‌ها باید به‌صورت هفتگی ثبت شوند. ثبت این تراکنش‌ها قبل از بررسی مغایرت‌های بانکی، فرآیندهای محاسبه‌ای را روان‌تر می‌کند.

برچسب ها :

حسابداری آنیس

,

حسابداری anis

,

نرم افزار حسابداری آنیس anis

,

سامانه مودیان آنیس

,

مودیان anis

,

مودیان آنیس

,

نرم افزار حسابداری

,

نرم افزار حسابداری با سامانه مودیان

,

دانلود نرم افزار حسابداری رایگان

,

بهترین نرم افزار حسابداری رایگان برای کامپیوتر

,

دانلود نرم افزار حسابداری رایگان بدون محدودیت برای کامپیوتر

,

دانلود نرم افزار حسابداری رایگان بدون قفل

,

بهترین نرم افزار حسابداری

,

دانلود رایگان نرم افزار حسابداری ساده برای مغازه

,

بهترین نرم افزار حسابداری رایگان

,

نرم افزار حسابداری اندروید فروشگاهی

,

سامانه مودیان

,

ورود به سامانه مودیان مالیاتی

,

شناسه کالا سامانه مودیان

,

ثبت نام سامانه مودیان

,

آموزش سامانه مودیان

,

قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان

,

قانون تسهیل سامانه مودیان

,

قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان pdf

,

مهلت ارسال فاکتور در سامانه مودیان

,

سامانه مودیان امور مالیاتی

,

سامانه مودیان ارزش افزوده

,

سامانه مودیان ارسال فاکتور

,

سامانه مودیان استعلام

,

سامانه مودیان آموزش

,

سامانه مودیان الکترونیکی

تایید

لغو