شماره تماس : 0912 0 750 450
www.Anis.ir
  • خانه
  • مقالات
  • نکاتی که هنگام تحویل گرفتن کار حسابداری از حسابدار قبلی و یا صاحبکار الزامی است

نکاتی که هنگام تحویل گرفتن کار حسابداری از حسابدار قبلی و یا صاحبکار الزامی است

دسته‌بندی:

حسابداری

تاریخ انتشار:

1404/03/21

نکاتی که هنگام تحویل گرفتن کار حسابداری از حسابدار قبلی و یا صاحبکار  الزامی است

نکاتی که هنگام تحویل گرفتن کار حسابداری از حسابدار قبلی و یا صاحبکار الزامی است

دسته‌بندی:

حسابداری

تاریخ انتشار:

1404/03/21

وقتی قرار است مدیریت مالی و حسابداری یک شرکت را از حسابدار قبلی یا حتی از خودِ کارفرما تحویل بگیرید، اولین و مهم‌ترین قدم، دقت و شفافیت در تحویل اسناد و مدارک است. اگر این مرحله به درستی انجام نشود، در ادامه‌ی مسیر با مشکلاتی مانند گم‌شدن مدارک، مغایرت حساب‌ها و حتی مسائل قانونی روبه‌رو خواهید شد. در این مطلب از سایت آنیس، یک چک‌لیست حرفه‌ای و کامل از مهم‌ترین مواردی که در زمان تحویل‌ گرفتن حسابداری باید دریافت و بررسی شود، برای شما آماده کرده‌ایم.

1 – دفاتر قانونی پلمپ شده شرکت ولو نانویس.

2 – مهر های دریافت و پرداخت و هر گونه مهر مربوط به قسمت حسابداری.

3 – اسناد و مدارک حسابداری داخل زونکن تا تاریخ روز.

4 – اظهارنامه مالیاتی سال های قبل.

5 – آخرین تراز حسابهای کل / معین و تفصیلی با امضای حسابدار تحویل دهنده.

6 – نرم افزار حسابداری مورد استفاده و قفل های آن.

7- آخرین بک آپ های نرم افزار به تاریخ روز تحویل.

8 – دسته چک مربوط به شرکت و صورت ریز اسناد موجود داخل صندوق.

9 – چکهای دریافتنی از دیگران که در صندوق شرکت موجود است.

10 – وجه نقد داخل صندوق و صورتجلسه تحویل.

11 – لیست کلیه دارائیهای ثابت و خریداری شده و مشخصات آنها.

12 – آخرین لیست موجودی کالاها و لیست آخرین انبارگردانی.

13 – آخرین لیست محاسبه و پرداخت حقوق پرسنل

14 – آخرین فیش های واریزی مالیات حقوق پرسنل و مالیات بر درآمد شرکت.

15 – آخرین گزارش حسابرس و بازرس قانونی شرکت و آخرین اظهار نظر بازرس در مورد حسابهای شرکت.

16 – آخرین اساسنامه ی شرکت و آخرین تغییرات در اساسنامه.

17- کلیه اسناد و اوراق و مدارک که مربوط به قسمت حسابداری می باشد.

 

 

جمع‌بندی:

تحویل گرفتن کار حسابداری فقط دریافت چند سند ساده نیست، بلکه نیاز به دقت بالا، بررسی تمام جزئیات و اطمینان از وجود و صحت مدارک و اطلاعات مالی دارد. مواردی مثل دفاتر قانونی، نرم‌افزار حسابداری، بک‌آپ‌ها، اسناد دریافت و پرداخت، لیست حقوق و مالیات، دارایی‌ها، اظهارنامه‌های مالیاتی و موارد دیگر، همگی باید به‌صورت کامل و دقیق تحویل گرفته شوند.

از اینکه با دقت تا پایان این مطلب همراه ما بودید، صمیمانه از طرف تیم آنیس تشکر می‌کنیم. امیدواریم این چک‌لیست برایتان مفید واقع شده باشد. اگر به مطالب کاربردی دیگر در زمینه حسابداری، مالیات و مدیریت مالی علاقه‌مند هستید، حتماً به بخش مقالات سایت آنیس سر بزنید.

برچسب ها :

حسابداری آنیس

,

حسابداری anis

,

نرم افزار حسابداری آنیس anis

,

سامانه مودیان آنیس

,

مودیان anis

,

مودیان آنیس

,

نرم افزار حسابداری

,

نرم افزار حسابداری با سامانه مودیان

,

دانلود نرم افزار حسابداری رایگان

,

بهترین نرم افزار حسابداری رایگان برای کامپیوتر

,

دانلود نرم افزار حسابداری رایگان بدون محدودیت برای کامپیوتر

,

دانلود نرم افزار حسابداری رایگان بدون قفل

,

بهترین نرم افزار حسابداری

,

دانلود رایگان نرم افزار حسابداری ساده برای مغازه

,

بهترین نرم افزار حسابداری رایگان

,

نرم افزار حسابداری اندروید فروشگاهی

,

سامانه مودیان

,

ورود به سامانه مودیان مالیاتی

,

شناسه کالا سامانه مودیان

,

ثبت نام سامانه مودیان

,

آموزش سامانه مودیان

,

قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان

,

قانون تسهیل سامانه مودیان

,

قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان pdf

,

مهلت ارسال فاکتور در سامانه مودیان

,

سامانه مودیان امور مالیاتی

,

سامانه مودیان ارزش افزوده

,

سامانه مودیان ارسال فاکتور

,

سامانه مودیان استعلام

,

سامانه مودیان آموزش

,

سامانه مودیان الکترونیکی

تایید

لغو